Inici / Opina / Pregunta #6

#elpratopina

El Prat és un projecte en comú i volem que hi participis.
L’arribada de l’L9 del metro al Prat comportarà transformacions en els hàbits dels pratencs i les pratenques i en la dinàmica de la ciutat. Quins efectes creus que pot tenir l’arribada del metro?19

altres respostes

JesusV

Que subirán los pisos, si el ayuntamiento no cotrarresta esa especulación con la creación de vivienda social

Eduardro

Jo crec que ens tornarem poc a poc en un barri de Barcelona. La integració amb Barcelona serà molt més intensa i tindrà coses positives i negatives. Quan tinguem l’arribada de la linea 1 a l’estació del prat serà fantàstic. Globalment crec que serà positiu per el municipi i els ciutadans del prat, encara que perderem part de la nostra identitat com a poble i serem més “ciutat”. De retruc por haver una pujada de preus del habitatges, això serà una de les coses negatives de l’arribada del Metro.

Rocio

Evidentemente que no estoy en contra del metro pero hay que tener encuenta que; al igual que nosotros vamos a bcn…los de bcn, vienen aqui. Los buenos…y los malos.
El encarecimiento d ela vivienda va a ser un problema para los Pratenses. Playa cerca, metro con conexion a bcn..rondas al lado..somos un chollo para los que viven en bcn y sus precios son prohibitivos. Si el ayuntamiento no ayuda a los de aqui ” de toda la vida” nos veremos obligados a irnos de nuestro pueblo.
No me refiero a ayudas con corte economico rigido o social sino por premio por ser residente durante tanto tiempo..

VicCodina

Importantíssima i brillant l’arribada del metro al nostre municipi, però no ens enganyem, aquesta línia continua estant massa apartada del centre de Barcelona, el dia que arribi també la L1 tindrem unes conexions brutals.

Bertran Cazorla

Crec que és una evidència que cal remarcar: l’arribada de l’L9 segurament és el canvi més important en l’urbanisme pratenc en molt de temps. El Prat ha canviat la seva situació relativa a l’àrea metropolitana. Per fi tenim connexió directa amb molts barris de l’Hospitalet, i per primer cop una línia de metro a la regió barcelonina serveix també per anar a treballar a polígons industrials.

En tot cas, una idea: segurament seria molt adient que l’Ajuntament signés convenis amb centres d’investigació sociològica, de sociologia urbana i urbanisme, per investigar i monitoritzar els canvis que, de ben segur, s’estan produint.

Això ens hauria de servir per monitoritzar els eventuals processos negatius que desencadeni l’arribada del metro, com per exemple processos de gentrificació (el nostre poble ha desenvolupat en els darrers anys una gran qualitat de vida, i ara està a tan sols unes parades de metro!).